• SIŁOWNIA PAMIĘCI

    WPROWADZENIE

    Korzystanie z Siłowni Pamięci warto rozpocząć od zapoznania się z treścią Poradnika – stanowi on niezbędne wprowadzenie do treningów umysłu, a zawarte w nim informacje na temat rodzajów, funkcji i metodyki prowadzenia zajęć stanowią pomocne wskazówki w dostosowaniu ćwiczeń do potrzeb i możliwości seniorów. Poradnik odnosi się przede wszystkim do zajęć grupowych, ale pomocny będzie również do przygotowania treningów indywidualnych oraz w parze wykonywanych w domu.

     

    Poradnik można pobrać w formacie pliku .pdf oraz wydrukować.

  • PAMIĘTAJ!

    Regularny trening umysłu może opóźnić objawy demencji o 5 lat! Ćwiczenia intelektualne przyczyniają się do wytwarzania nowych połączeń synaptycznych, a zatem poprawy sprawności przewodzenia bodźców.

    Dlatego też, zmuszajmy nasz umysł do wysiłku intelektualnego! Osoby z tzw. dużą rezerwą poznawczą lepiej radzą sobie z kłopotami funkcji poznawczych – pojawiają się u nich dużo później lub w ogóle.

    Trening grupowy przynosi o 50% lepsze efekty niż indywidualny. Dzieje się tak za sprawą dodatkowych bodźców jakie daje przebywanie w grupie – przynależność społeczna, nawiązywanie relacji, mobilizacja, poczucie sprawczości, systematyczność, mniejsze obawy dotyczące funkcjonowania własnej pamięci.

    Systematyczność i różnorodność treningów umysłu ma bezpośredni wpływ na osiągane efekty. Jak dowodzą badania sesje treningowe krótsze niż 30 minut są nieskuteczne – preferowany czas trwania to ok. 60 minut 2-3 razy w tygodniu. Częstsze trenowanie może prowadzić do zniechęcenia oraz zmęczenia poznawczego towarzyszącego zbyt intensywnym stymulacjom.

  • Regularny trening umysłu ma dla funkcjonowania poznawczego takie samo znaczenie, jak regularne ćwiczenia fizyczne dla kondycji ciała.

     

    Pomóż nam rozwijać i upowszechniać treningi umysłu dla seniorów!